man går utanför TeliabutikTelias kampanj "Välkommen till Folknätet" utsågs till Årets marknadskampanj på Telekomgalan. Foto: A. Aleksandravicious/Shutterstock.com

Utmärkelser

Med kampanjen ”Välkommen till Folknätet” tog Telia hem segern i kategorin Årets marknadskampanj på Telekomgalan tidigare i februari. Enligt Telia bygger konceptet på företagets långa erfarenhet såväl som spaningar mot framtiden.

Under Telekomgalan 2020 prisades det gångna årets prestationer på telekommarknaden. I kategorin Årets marknadskampanj kammade Telia och kampanjen ”Välkommen till Folknätet” hem segern – trots konkurrens av operatörer som Telenor, Com Hem, Tele2 och Tre.

”Med den inkluderande kampanjen lyckas man skapa fokus på att alla får plats och har tagit täten i familjeracet” löd juryns motivering.

Erfarenhet och spännande framtidsplaner

Telia beskriver själva sin kampanj ”Välkommen till Folknätet” som ett kommunikationskoncept format av företagets långa erfarenhet och deras strävan efter att göra nätbaserad kommunikation tillgänglig för så många som möjligt. Kampanjen sägs även ge en bild av framtiden och berätta om de kundfokuserade förbättringar som står för dörren.

En kampanj som speglar varumärket

Gina Azaric, Telias marknadschef, tog emot priset på Telekomgalan. I ett pressmeddelande från Telia återges hennes tacktal:

–  Det vi vill berätta genom Folknätet och som vi nu fått ett fint erkännande för är att vi levererar förstklassig uppkoppling i Sveriges bästa nät som förbättrar vardagen för våra kunder och gör det enklare att driva företag exempelvis. Det här priset går till alla på Telia. Folknätet är verkligen grundat i Telias själ och varumärke.

Bolaget Telia Sverige AB

Företaget, då med namnet Kongl. Elecktriska Telegraf-Werket, grundades 1853. Under 1950-talet bytte man namn till Televerket och var länge den enda svenska operatören på marknaden. Åren har gått och många operatörer har tillkommit, men det som nu är Telia Sverige AB fortsätter att tillhöra en av de största sett till både omsättning och kunder.

I dag har Telia Sveriges 4 700 medarbetare cirka 21 000 kollegor runt om i världen.