Tre bredband

Tre erbjuder bredband via mobilnätet (5G) med obegränsad surf för hemmet, för dig som inte kan eller kanske helt enkelt inte vill skaffa fast bredband. I dagsläget finns det två olika abonnemang att välja mellan: Bredband Max med en hastighet på upp till 150 Mbit/s och Bredband Max med upp till 1 000 Mbit/s.

På Tres hemsida söker du på din adress för att få en hastighetsrekommendation, och den rekommendationen baseras helt enkelt på vilka hastigheter som är tillgängliga där du bor. Du får även förslag på vilken router som passar bäst utifrån täckningen på din adress.

Fördelar

  • Kundtjänstens generösa öppettider
  • Obegränsad surf ingår alltid
  • Bredband via 5G

Nackdelar

  • Bristfällig täckning i vissa delar av landet

För aktuella erbjudanden

Tres priser på bredband

Tres priser placerar sig inte bland de billigaste alternativen, men hör inte heller till de dyraste. I förhållande till utbudet av olika tjänster, surfhastigheter och kundtjänstens omfattning står sig Tre väldigt bra i konkurrensen. Det som saknas är förmånliga priser för olika målgrupper, som till exempel studenter och pensionärer.

Tre mobilt bredband

Se abonnemang anpassade för:
SurfMaxhastighetBindningPris/mån
Fri150 Mbit/s0 mån399 kr
Fri1000 Mbit/s0 mån499 kr
Läs mer och beställ på Tre.se
SurfMaxhastighetBindningPris/mån
200 GB300 Mbit/s24 mån249 kr* 299 kr
Fri1000 Mbit/s24 mån349 kr* 399 kr
*Gäller i 24 månader, därefter ordinarie pris.Läs mer och beställ på Tre.se

Tres kundtjänst för bredband

Tres kundtjänst är relativt omfattande och erbjuder flera olika kontaktvägar. Du når Tre via telefon, chatt, eller mejl och öppettiderna är generösa. Du kan även besöka Tres supportforum där det finns vanliga frågor och svar som kan ge dig vägledning i enklare ärenden. På sidan 3Community kan du även ställa en specifik fråga och chatta med andra kunder som kanske har liknande funderingar.

Chatt
Vardagar
09.00-18.00
Lördagar
Stängt
Söndagar
Stängt
Chatta
Telefon
Vardagar
09.00-18.00
Lördagar
Stängt
Söndagar
Stängt
Ring
E-post
Vardagar
09.00-18.00
Lördagar
Stängt
Söndagar
Stängt
Maila

Vanliga frågor om Tres bredband

Hur kan man se om det är driftstörningar i Tres nät?

Tres sida med driftinformation kan du se aktuella driftstörningar och om täckningen skulle vara tillfälligt försämrad.

Erbjuder Tre både fast och mobilt bredband?

Nej, Tre erbjuder i dagsläget bara bredband via mobilnätet.

Ingår det en router i Tres mobila bredband?

Ja, om du tecknar abonnemanget med bindningstid på 36 månader.

Hur lång uppsägningstid har Tres bredband?

Beroende på när ditt abonnemang tecknades är det 1–3 månaders uppsägningstid hos Tre. Sedan den 1 maj 2014 får operatörerna ha max en månads uppsägningstid på sina tjänster. Men om ditt avtal tecknades innan dess kan du alltså ha upp till tre månaders uppsägningstid. Du kan se din exakta uppsägningstid på Mitt3.

Hur lång bindningstid har Tres bredband?

Vill du att en router ska ingå i abonnemanget tillkommer en bindningstid på 36 månader.

Hur säger jag upp mitt bredband från Tre?

Tre rekommenderar att man ringer deras kundtjänst om man vill säga upp sitt abonnemang hos dem. Då får du information om när abonnemanget kan avslutas och när du kan flytta ditt nummer. Se till att även få en skriftlig bekräftelse på uppsägningen.

Hur aktiverar jag Tres bredband?

Bredbandet ska vara aktiverat när du får det. Det du kan behöva göra är att installera din router om du inte har gjort det. På Tres hemsida hittar du guider för hur du kommer igång med din enhet. Om guiderna inte är till hjälp rekommenderar vi att du kontaktar Tres kundtjänst.