För femte året i rad har Telia nöjdast bredbandskunder för företag. Foto: nd3000/Shutterstock.com
UtmärkelserTelia har nöjdast bredbandskunder för företag. Det visar en rapport från Svenskt Kvalitetsindex. Telia har toppat listan fem år i rad och förbättrar i år sin kundnöjdhet jämfört med förra året. Telia toppar även listan för mobila tjänster för företag. Operatören känner stolthet över resultatet, som är ett bevis på att arbetet ger resultat.
Telia erbjuder en rad tjänster för både privat- och företagskunder. Det är många kunder som också verkar tycka om det produktutbud som Telia erbjuder. Enligt en rapport från SKI, Svenskt Kvalitetsindex, har Telia Sveriges nöjdaste bredbandskunder för företag.
Telia är den operatör som har toppat listan den senaste femårsperioden. I år förbättrade de även sitt resultat jämfört med förra året. Överlag minskar dock kundnöjdheten i branschen.
Det är inte första gången Telia toppar en lista från SKI. Operatören toppade även listan för mobila tjänster för företag.
Telia är stolta över det fina kundbetyget
Anders Olsson, som är vd för Telia Sverige, säger att man känner en enorm stolthet över att få ett så fint betyg från sina företagskunder. Han menar på att det visar att arbetet går åt rätt håll och att Telia har lyckats paketera tjänster som uppskattas av kunderna.
Olsson vet dock att det finns mer att göra i framtiden för att förbättra utbudet ännu mer. I framtiden kommer stort fokus ligga på att förenkla vardagen för företagare i Sverige.
Företag måste följa med i utvecklingen
SKI:s undersökning visar att kunderna tycker det är viktigt att mobiloperatörerna följer med i den digitala utvecklingen. Den önskan från kunderna har Telia tagit till vara på genom att lansera tjänsterna Personlig Tekniker och Rådgivning.
I höst kommer Telias IT-avdelning även att lansera en tjänst som ska erbjuda smarta och moderna lösningar för företag med 10–150 anställda. Telia kommer ha ett expertteam som har koll på IT-miljön dygnet runt.