Ryggen på person som har vit tröja med texten halebop.För sjätte året i rad, eller tolfte gången på fjorton år, har Halebop telekommarknadens nöjdaste privatkunder. Foto: Pressbild/Halebop

Utmärkelser

Svenskt kvalitetsindex (SKI) har ännu ett år undersökt kundnöjdheten på telekommarknaden, och för sjätte året i rad är det Halebop som kammar hem förstapriset på privatsidan. Halebop vill fira vinsten med sina kunder och har därför släppt en rad fina erbjudanden som man kan läsa mer om på hemsidan eller i appen.

SKI:s började med sina mätningar av kundnöjdheten i telekombranschen 1996, och sedan starten är Halebop den operatören som har tagit hem segerbucklan flest gånger. Och efter årets mätning står det klart att Halebop går vinnande ur striden för sjätte året i rad, eller för tolfte gången på fjorton år.

SKI-vinsten är något speciellt 

Johanna Sahlman, Head of Halebop, menar att de såklart är glada för alla priser de tagit emot under årens lopp, men att SKI-vinsten är något speciellt. 

– Att få ett kvitto av våra kunder att dom uppskattar det arbete vi lägger ner är det finaste priset man kan få, säger hon i ett pressmeddelande.

Halebop har framför allt tre saker i fokus

Enligt Halebop har de återkommande höga kundbetygen att göra med deras fokus på framför allt tre saker: en riktigt bra support, marknadsföring där befintliga kunder inkluderas, samt en företagskultur där alla tar på sig att fixa problem som kan uppstå.

Johanna Sahlman berättar att Halebop strävar efter en kvalitativ kundupplevelse i alla led, och att det finns system som gör att alla på företaget (alltså inte endast supporten) får veta vad kunderna uppskattar, men även sådant som de tycker borde förbättras.

Firar vinsten genom nya kunderbjudanden

Hur vinsten ska firas? Halebop vill så klart dela förstaplatsen med kunderna och har därför släppt några fina erbjudanden som du kan läsa mer om på Halebops hemsida eller i appen.

Helena Darlöf
Helena Darlöf Telekomskribent helena.darlof@bredband.se