Från och med nu kommer Bredband2:s kunder betala via faktureringsplattformen Billogram. Foto: asharkyu/Shutterstock.com
OperatörsnyheterInternetleverantören Bredband2 byter faktureringsplattform till Billogram, som från och med nu kommer att hantera betalningarna från företagets cirka 500 000 kunder. Syftet är enligt Bredband2 att bidra till en bättre kundupplevelse och ökad kundlojalitet. Det skriver Telekom idag.
Bredband2 har inlett ett samarbete med faktureringsplattformen Billogram som kommer att sköta kundernas betalningar framöver. Enligt leverantören har de sett en ökad rörlighet bland kunderna, och man hoppas att den nya betalningslösningen ska förbättra kundupplevelsen och även bidra till ökad kundlojalitet.
Vill möta kundernas behov och öka den interna effektiviteten
Edit Lagercrantz, ekonomichef på Bredband2, säger att de är mycket glada över det nya samarbetet med Billogram, då det kommer bidra till en ännu smidigare digital vardag för kunderna.
Hon berättar för Telekom idag att de har sett en stor variation av önskemål gällande fakturering och betalning, och att de genom Billograms plattform nu kommer kunna möta kundernas behov och samtidigt öka företagets interna effektivitet.
Kunder är mer benägna att byta operatör överlag
Billogram initierade nyligen en undersökning som visade att både bredbands- och mobilkunder är mer benägna att byta operatör överlag just nu. Enligt undersökningen är cirka hälften av användarna i åldersgruppen 18-34 år mer benägna att byta operatör nu än för ett halvår sedan.
Betalningstillfället en av de viktigaste kontaktytorna med kunderna
Tom Hedman, Billograms försäljningschef, ser också mycket positivt på samarbetet med Bredband2. Han menar att just betalningstillfället är en av de viktigaste kontaktytorna med kunderna, och att det är där man också kan göra störst förändring till lägsta möjliga kostnad.