Ownit bredband

Ownit levererar bredband via fiber till många av Sveriges stadsnät, framför allt i större städer som Stockholm, Göteborg, Malmö och Uppsala. Ownit riktar sig både till privatpersoner, företag och bostadsföreningar. De erbjuder ett relativt stort utbud av bredband med näthastigheter som kan passa vardagssurfaren i det lilla hushållet såväl som storfamiljen där alla vill kunna surfa och spela spel samtidigt.

I bredbandsabonnemangen, som i regel tecknas utan bindningstid, ingår till exempel både webbmail och en egen hemsida. Du måste dock själv lägga till en trådlös router och säkerhetspaket med virusskydd.

Ownit ligger ungefär på samma prisnivå som många andra bredbandsleverantörer på marknaden. Men med tanke på utbudet av tjänster, nätets stabilitet och kundtjänstens omfattning sticker Ownit ändå ut som ett av de mest prisvärda alternativen.

Fördelar

  • Stort utbud av hastigheter
  • Sveriges nöjdaste privatkunder 2023
  • Ingen bindningstid

Nackdelar

  • Startavgift tillkommer
  • Levererar främst i storstäderna

För aktuella erbjudanden

Ownits priser på bredband

Priserna för Ownits bredband varierar beroende på din adress och vilket stadsnät du tillhör, samt vilken näthastighet du har valt. I jämförelse med andra bredbandsleverantörer på marknaden är Ownit kanske inte det billigaste alternativet men inte heller det dyraste.

Ownit fast bredband

HastighetAnslutningBindningPris/månad
10/10 Mbit/sFiber0 månfr. 149 kr* 299 kr
100/100 Mbit/sFiber0 månfr. 199 kr* 399 kr
150/150 Mbit/sFiber0 månfr. 239 kr* 479 kr
250/250 Mbit/sFiber0 månfr. 249 kr* 499 kr
300/300 Mbit/sFiber0 månfr. 264 kr* 529 kr
500/500 Mbit/sFiber0 månfr. 274 kr* 549 kr
600/600 Mbit/sFiber0 månfr. 274 kr* 549 kr
1000/1000 Mbit/sFiber0 månfr. 374 kr* 749 kr
*Gäller i 3 månader, därefter ordinarie pris.Läs mer och beställ på Ownit.se

Ownits kundtjänst

Ownit erbjuder support via telefon och ett kontaktformulär på hemsidan. Supporten för privatpersoner är öppen vardag som helg hela året runt, medan företagskunder kan kontakta kundtjänsten på vardagar. PÅ hemsidan finns även en guide där du hittar vanliga frågor och svar om bredbandet.

Du kan även ladda ner felsökningsappen Ownit Fixit från App Store eller Play Store. Genom ett enkelt knapptryck genomförs olika tester på ditt wifi och du får sedan förslag på lösningar i appen.

Telefon
Vardagar
09.00-18.00
Lördagar
10.00-14.00
Söndagar
10.00-14.00
Ring
E-post
Vardagar
09.00-18.00
Lördagar
10.00-14.00
Söndagar
10.00-14.00
Maila

Vanliga frågor om Ownits bredband

Hur aktiverar jag Ownits bredband?

På Ownits supportsida finns information om hur du gör för att installera och aktivera ditt bredband. 

Hur ser man om det är driftstörningar i Ownits nät?

Du kan söka efter information om eventuella driftstörningar i ditt område på Ownits supportsida för driftstatus.

Kan jag betala med autogiro hos Ownit?

Ja, hos Ownit kan du betala ditt bredband via autogiro. Du kan även betala via pappersfaktura och e-postfaktura.

Hur lång uppsägningstid har Ownits bredband?

Uppsägningstiden är normalt en månad från datumet då du säger upp abonnemanget. Men om din tjänst ingår i ett kostnadsfritt och kollektivt avtal via fiber är det vanligtvis ingen uppsägningstid. Om ditt avtal har tecknats före 1 maj upphör avtalet att gälla först efter att nästkommande månad har löpt ut.

Hur lång bindningstid har Ownits bredband?

Som standard har Ownits bredband ingen bindningstid. Ibland kan de dock erbjuda särskilda kampanjer då det är bindningstid på bredbanden. Men det ska i så fall framgå tydligt när du beställer.

Hur säger jag upp bredband från Ownit?

Du säger upp bredbandet genom att kontakta Ownits kundtjänst via telefon, mejl eller chatt. För snabbast möjliga handläggning behöver Ownit ditt personnummer eller kundnummer och det datum du vill att tjänsten ska sägas upp. Enligt Ownit ska du alltid få en skriftlig uppsägningsbekräftelse via brev eller den e-postadress som du har registrerat hos dem.