Om Hallons bredband
Hallon erbjuder mobilt bredband för både privatpersoner och företag till marknadens lägsta priser. Du kan köpa Hallons mobila bredband med abonnemang såväl som med kontantkort, och det finns flera olika surfnivåer att välja mellan.
Hallons mobila bredband har varken bindings- eller uppsägningstider, vilket innebär att du när som helst kan ändra eller avsluta ditt abonnemang. Ytterligare en fördel med Hallon är att du kan spara oanvänd surf till nästkommande månad.
Den största svagheten med Hallons mobila bredband är täckningen. Operatören använder nämligen Tres mobilnät, som tyvärr har väldigt svag täckning i Sveriges norra delar och ute på landsbygden. Men bor du i mellersta eller södra Sverige och är ute efter ett flexibelt och prisvärt mobilt bredband kan Hallon vara ett bra alternativ för dig.
Fördelar
- Flexibelt
- Prisvärt
- Möjlighet att spara oanvänd surf
Nackdelar
- Begränsad täckning i norra Sverige
- Ingen support via telefon
Hallons priser på bredband
Hallon hör till marknadens billigaste operatörer och kan överlag erbjuda låga priser i förhållande till surfmängderna. Det gäller både abonnemangen och kontantkorten för mobilt bredband.
Hallon mobilt bredband
Hallons kundtjänst
Hallons kundtjänst är bra, men är inte lika omfattande som marknadens bästa. Du kan kontakta Hallons kundtjänst via chatt eller ett kontaktformulär på deras hemsida. Tyvärr erbjuds ingen support via telefon.
Om du väljer att skicka ett meddelande på Hallons supportsida har Hallon som mål att svara inom 3 till 4 arbetsdagar. Du kan även ställa din fråga i Hallons frågeforum.
- Vardagar
- 09.00-16.00
- Lördagar
- Stängt
- Söndagar
- Stängt
Vanliga frågor om Hallons bredband
Nej, en router ingår inte i Hallons bredband. Det måste du själv köpa till.
Ja, Hallon erbjuder mobilt bredband med kontantkort.
Hallon använder Tres mobilnät, som erbjuder en normalhastighet på 7–34 Mbit/s. Hastigheterna kan dock variera beroende på faktorer som täckning, placeringen av din router och utrustningens kapacitet.
Hallon har en månads uppsägningstid för sitt mobila bredband. Det innebär att abonnemanget fortsätter att gälla fram till nästkommande månadskifte från det datum du säger upp bredbandet.
Hallon har ingen bindningstid på sitt mobila bredband.
Du kan säga upp Hallon via Mina Sidor eller genom att kontakta kundservice. Vill du kontakta kundservice kan du antingen använda chatten eller skicka ett meddelande genom Hallons kontaktformulär. Använder du chatten bör du be om att få en skriftlig bekräftelse på uppsägningen till din mejl.
Hallon har inte några instruktioner på hur du aktiverar bredbandet på sin hemsida. Troligtvis är det bara att sätta i simkorten i routern eller enheten du vill använda och börja surfa. Stöter du på problem är det bäst att kontakta kundtjänsten.