Glecom bredband
Glecom levererar tjänster inom datakommunikation både till privatpersoner, företag, bostadsrättsföreningar och fastighetsägare och utvecklar även tekniska lösningar till företag i retailbranschen.
Men om vi fokuserar på deras bredbandstjänst så är det fiber med hastigheter på mellan 100 Mbit/s och 1 Gbit/s som gäller. Priserna är lägre än hos många andra bredbandsleverantörer, vilket så klart är ett stort plus, även om de kan variera något beroende på var i landet du bor. Glecoms bredband ska vara tillgängligt i flera av landets största stadsnät, men vilka dessa är framgår inte på hemsidan.
Och informationen på hemsidan, eller snarare bristen på den, är just det som drar ner helhetsbetyget. FAQ-avdelningen består i dagsläget av tre frågor och svar, vilka inte ens handlar om själva bredbandstjänsten. Här finns det med andra ord stort utrymme för förbättring. Supporten svarar dock relativt snabbt (via chatt) och är vänlig och tillmötesgående.
Fördelar
- Relativt låga priser
- Bra utbud av bredbandshastigheter
Nackdelar
- Hemsidan brister på information
- Ingen support via telefon
För aktuella erbjudanden
Glecoms priser på bredband
Glecoms priser är relativt låga överlag, även om det är din adress och ditt val av hastigheter som avgör vad det kommer att kosta just för dig. Här nedanför ser du från-priserna på Glecoms olika bredbandshastigheter.
Glecom fast bredband
Hastighet | Anslutning | Bindning | Pris/månad | |
---|---|---|---|---|
100/100 Mbit/s | Fiber | 12 mån | fr. 299 kr | |
250/250 Mbit/s | Fiber | 12 mån | fr. 339 kr | |
500/500 Mbit/s | Fiber | 12 mån | fr. 399 kr | |
1000/1000 Mbit/s | Fiber | 12 mån | fr. 449 kr | |
Läs mer och beställ på Glecom.se |
Glecoms kundtjänst
Glecom erbjuder support via mejl och chatt, men tyvärr inte via telefon. Det finns inte heller någon riktig supportsida med guider eller vanliga frågor och svar (förutom tre frågor om tv, lösenord till wifi och wifi-samtal). Så på den här punkten finns definitivt utrymme för förbättring.
Vanliga frågor om Glecoms bredband
När du har fått din utrustning från Glecom kommer en av deras tekniker hem till dig för att installera den, och i samband med det aktiveras din bredbandstjänst.
I dagsläget verkar det inte finnas någon sådan information på Glecoms hemsida. Så misstänker du en driftstörning är det bäst att du försöker kontakta supporten.
Det finns ingen information om vilka betalningsmetoder som är möjliga hos Glecom. Kolla med supporten hur du kan betala.
Glecoms bredband har en månads uppsägningstid.
Det verkar som att Glecom erbjuder bredband både med och utan bindningstid, och enligt Glecom är det din adress som avgör vilket slags avtal du kan teckna.
Du säger upp ditt bredband genom att kontakta Glecoms support.