Glecom bredband

Glecom levererar tjänster inom datakommunikation både till privatpersoner, företag, bostadsrättsföreningar och fastighetsägare och utvecklar även tekniska lösningar till företag i retailbranschen. 

Men om vi fokuserar på deras bredbandstjänst så är det fiber med hastigheter på mellan 100 Mbit/s och 1 Gbit/s som gäller. Priserna är lägre än hos många andra bredbandsleverantörer, vilket så klart är ett stort plus, även om de kan variera något beroende på var i landet du bor. Glecoms bredband ska vara tillgängligt i flera av landets största stadsnät, men vilka dessa är framgår inte på hemsidan.

Och informationen på hemsidan, eller snarare bristen på den, är just det som drar ner helhetsbetyget. FAQ-avdelningen består i dagsläget av tre frågor och svar, vilka inte ens handlar om själva bredbandstjänsten. Här finns det med andra ord stort utrymme för förbättring. Supporten svarar dock relativt snabbt (via chatt) och är vänlig och tillmötesgående.

Fördelar

  • Relativt låga priser
  • Bra utbud av bredbandshastigheter

Nackdelar

  • Hemsidan brister på information
  • Ingen support via telefon

För aktuella erbjudanden

Glecoms priser på bredband

Glecoms priser är relativt låga överlag, även om det är din adress och ditt val av hastigheter som avgör vad det kommer att kosta just för dig. Här nedanför ser du från-priserna på Glecoms olika bredbandshastigheter.

Glecom fast bredband

HastighetAnslutningBindningPris/månad
100/100 Mbit/sFiber12 månfr. 299 kr
250/250 Mbit/sFiber12 månfr. 339 kr
500/500 Mbit/sFiber12 månfr. 399 kr
1000/1000 Mbit/sFiber12 månfr. 449 kr
Läs mer och beställ på Glecom.se

Glecoms kundtjänst

Glecom erbjuder support via mejl och chatt, men tyvärr inte via telefon. Det finns inte heller någon riktig supportsida med guider eller vanliga frågor och svar (förutom tre frågor om tv, lösenord till wifi och wifi-samtal). Så på den här punkten finns definitivt utrymme för förbättring.

Chatt
Vardagar
08.00-16.00
Lördagar
Stängt
Söndagar
Stängt
Chatta
E-post
Vardagar
08.00-16.00
Lördagar
Stängt
Söndagar
Stängt
Maila

Vanliga frågor om Glecoms bredband

Hur aktiverar jag Glecoms bredband?

När du har fått din utrustning från Glecom kommer en av deras tekniker hem till dig för att installera den, och i samband med det aktiveras din bredbandstjänst.

Hur ser man om det är driftstörningar i Glecoms nät?

I dagsläget verkar det inte finnas någon sådan information på Glecoms hemsida. Så misstänker du en driftstörning är det bäst att du försöker kontakta supporten.

Kan jag betala med autogiro hos Glecom?

Det finns ingen information om vilka betalningsmetoder som är möjliga hos Glecom. Kolla med supporten hur du kan betala.

Hur lång uppsägningstid har Glecoms bredband?

Glecoms bredband har en månads uppsägningstid.

Hur lång bindningstid har Glecoms bredband?

Det verkar som att Glecom erbjuder bredband både med och utan bindningstid, och enligt Glecom är det din adress som avgör vilket slags avtal du kan teckna.

Hur säger jag upp mitt bredband hos Glecom?

Du säger upp ditt bredband genom att kontakta Glecoms support.